Consumism şi nefericire

Piata (economica) libera nu exista: cine crede ca tot ceea ce se intampla in jurul nostru este fructul cazualitatii si al procesului evolutiv uman este mai bine sa se trezeasca. Exista totusi o mana invizibila, dar nu cea inteleasa ca un mecanism economic care reguleaza economia in asa fel incat sa dirijeze societatea catre cel mai inalt nivel de bunastare, in virtutea cautarii satisfactiei maxime a fiecarui individ. Mana invizibila este de fapt interferenta unui lobby international in viata de zi cu zi a societatii moderne, lobby care a planificat exact ce trebuie sa se intample in viitorul apropiat.

Ideea de baza este usor de inteles: crearea unei societati compuse din indivizi izolati, lipsiti de autoconstiinta, fara idealuri si puncte de referinta. Atingerea acestui scop s-a realizat datorita unei meticuloase planificari: nimic nu este lasat sa se intample la intamplare, nici macar globalizarea.

Totul a inceput cu redimensionarea sectorului primar (agricultura) in care erau implicati activ milioane de indivizi la nivel mondial. Printr-o propaganda inselatoare au fost convinse milioane de persoane din lumea occidentala ( acelasi proces are loc acum in lumea orientala) sa abandoneze cultivarea pamantului pentru a se arunca intr-o lumea falsa, mai buna doar la suprafata, a oraselor-fabrica, fiecare traind pentru el insusi in totala nepasare fata de ceilalti si toti impotriva tuturor (homo homini lupus).

Am abandonat viata sanatoasa in aer liber, pentru a deveni un fel de zombie care penduleaza intre birou si apartamentul din ciment, sau pentru a lucra la ghiseul marilor banci vanzand produse-porcarii pensionarilor si proaspat-casatoritilor. Fara doar si poate, s-au descurcat de minune: ne-au convins sa facem “munci” care nu ne plac pentru a cumpara produse si servicii de care nu avem nevoie. Urmatorul pas a fost acela de a scoate profit de pe nefiricire, in mod special de pe nefericirea cuplului: drumul ales a fost diabolic si anume impingerea emanciparii femeii pana la fanatism, pentru a distruge familia traditionala bazata pe valorile crestine si inlocuirea acestui tip de familie cu cea mononucleara inspirata de “idealurile” de viata promovate de Madonna sau Lady Gaga. In ultimii ani a fost promovat pana la absurd un nou tip de familie, cel format din persoane de acelasi sex; acest fapt contribuie si mai mult la distrugerea familiei traditionale, familia fiind “familie” doar atat timp cat este compusa din barbat si femeie.

Celula de baza (familia traditionala) a societatii a fost dezintegrata lent, proces care a dus la o confuzie generalizata la nivel mondial ce nu poate decat sa favorizeze consumismul: oricine are acum un apartament, un frigider, un televizor, o masina, un celular. Doar in Romania aceasta etapa a posesiei  unui apartament a fost arsa, cel putin dupa 1989, pionerii interni ai sclavagismului mondialist, comunistii de ieri, reusind sa “prosteasca” poporul roman fara prea mult efort. Nefericirea este profitabila pentru lobby-ul mondial: o persoana nefericita si singura tinde sa caute placerile vietii in bunurile si serviciile materiale care imbogatesc virtual viata si umplu doar aparent lipsa afectiunii si a relatiilor umane.

In schimb, multiculturalismul a fost instrumentul inventat si propagandat pentru a distruge popoarele si pentru a crea mase lipsite de indentitate, turme usor de guvernat si manipulat, fara mari capacitati de reactie. Prin eliminarea diferentelor dintre natiuni, omonegizarea in gandire si simtire, in vederea integrarii pietelor nationale in circuitul economic mondial, se doreste crearea unui “om nou” care sa danseaze pe melodia profitului economic. Visul dintotdeauna a dictaturilor a fost acela de a crea un “om nou”; se pare ca in mileniul trei acest vis este foarte aproapte sa se adevereasca.

Penultimul pas al procesului “evolutiv” a fost de introducere recenta si anume crearea de retele virtuale de socializare cu scopul de a eticheta si monitoriza fiecare individ, cu scopul de a-i fi cunoscute gusturile, prieteniile, dorintele, temerile, stilul de viata si preferintele sexuale. Daca ni s-ar fi cerut sa furnizam informatiile de mai sus printr-o lege ar fi avut loc revolte populare peste tot in lume, insa noi am furnizat informatiile gratis prin intermediul retelelor de socializare. Sa ne gandim ca astazi exista persoane care traiesc cu un alter ego reprezentat de Iphone-ul personal, ajuns sa fie considerat un fel de extensie artificiala a propriului corp.

Ultima faza va coincide cu un control global al tuturor relatiilor sociale si economice, cel mai probabil prin intermediul cipului de identificare care va fi util pentru inceput pentru a face plati instant cu moneda electronica, ulterior cipul folosind pentru a identifica si localiza indivizii si pentru a monitoriza toate miscarile si fenomenele de consum. Preferintele si gusturile, de exemplu in materie culinara sau cele vestimentare, vor fi cunoscute de catre furnizorii de consum, astfel incat individului i se va “pune pe masa” exact ceea ce cauta, exact in locurile unde face de obicei cumparaturile si exact la preturile pe care individul este dispus sa le plateasca. Si toate acestea nu vor fi impuse de sus, ci vor fi cerute de mase.

autor: Remus Tanasa

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s